Bizden Haberler

Basında MERGER Danışmanlık

Basında MERGER Danışmanlık

ŞİRKETLERDE KURUMSALLAŞMA VE DİJİTALLEŞME ŞART!

Gaziantep’te danışmanlık şirketi MERGER ile eğitim şirketi TİM tarafından Divan Otel’de yapılan seminerde “Dijital Ekonomi ve Yeni İş Modelleri” ile “Aile Şirketlerinde Uzun ve Sağlıklı Yaşam Sırları” hakkında konuşuldu. Gaziantep iş dünyasından birçok ismin katıldığı seminere konuşmacı olarak katılan Muharrem Gezer ve Behzat Yıldırımer, şirketlerin kurumsallaşma ve dijitalleşmenin önemini anlattı.  

Gaziantep’te Divan Otel’de gerçekleştirilen seminere Gaziantep iş dünyasından çok sayıda isim katıldı. Açılış konuşmasını yapan TGS satış ve pazarlama müdürü Tansu Sinağ, şirketlerinin dış ticaret sermaye şirketi olarak sağladığı avantajlardan bahsetti. TGS’nin ne yaptığı ile ilgili konuşma yapan Sinağ, “Firmalarımız için çözümler üreterek kolaylık sağlıyoruz. Bugün konumuz KDV olacak. Herkes bir şekilde KDV’nin peşinde. Bizim de kendimizi geliştirdiğimiz ve 23 yıllık tecrübemizle oturttuğumuz şey KDV’yi nasıl hızlı ve kolay alabiliriz boyutudur. Biz bir dış ticaret sermaye şirketiyiz. 2012 yılında bir borsaya açılmamız var. Bu yolculuğumuzda ciddi bir kurumsal yapı kazandık. İstanbul merkezli bir şirketiz. İzmir ve Bursa’da birer bölge müdürlüklerimiz bulunuyor. Yaklaşık 300 firma ile portföyümüz var. 2019 yılı itibariyle imalatçı ve tedarikçilerimiz ile 2.2 Milyar dolarlık bir ihracata aracılık ettik. TGS tam olarak ihracat ve KDV iadesini bir aracı ihracatçı kimliğiyle çözüm üreten bir şirket. KDV’yi bir finansal destek haline getiriyoruz. Bunu yaparken de maliyetleri minimize ediyoruz” dedi.

“Kurumsallaşmasının önündeki en büyük engel baba iktidarıdır”

“Aile Şirketlerinde Uzun ve Sağlıklı Yaşam Sırları” başlıklı konuşması Behzat Yıldırımer, aile şirketlerinin güçlü bir kurumsal yapıya sahip olmak için yapılması gereken aşamaları anlattı. Türkiye’de aile şirketlerinin kurumsallaşmasının önündeki en büyük engelin baba iktidarı olduğunu dile getiren yıldırımer, “Burada hepimizin ortak konusu aile şirketlerinin sürdürebilirliği noktasıdır. Ülkemizde en çok danışmanlık yapan şirketlerden birisiyiz. 24 yıldır bu işle meşgulüm. Türkiye’de 2 Milyona yakın aile şirketi var. Bu şirketlerin tamamına yakını aileci mantığıyla hareket ediyor. Başka bir acı gerçekte gelişmiş ve gelişmekte olan en kısa ömürlü şirketler bizdedir. Hem ülke ekonomimiz hem ailelerin refahı için son derece üzücü bir durum. Bunun üzerinde durmak gerekir. Bizim şirketlerimiz niye batıyor diye. Bizim şirketlerimizin kısa ömürlü olmasının üç nedeni var. Birincisi, kurumsallaşmaya karşı aşırı direnç gösterirler. İkincisi değişim yönetimine yani dijital çağa geçmeye diren gösteriliyor. Sonuncusu ise yanlış finansal yönetimi mevcut. İşte üzerinde önemle durmamız gereken noktalar bunlar. Değişime açık olmamız gerekiyor. Kurumsallaşmayı konuşurken onun ne olmadığına bakmakta fayda var. Böylece profesyonel yönetici almak, masada organizasyon şeması çizmek, kara giden yol ve kurallar bütünü raporlar kurumsallaşmak değildir. Aile içindeki ilişkiler şirketleri, şirketlerdeki ilişkiler de aileleri etkiler. Aile şirketlerde olmazsa olmaz noktalar da vardır. Kurumsal metre metodolojisi ile kurumsallık seviyesi ölçülmek, organizasyonu sistematik hale getirmeye dönük yatırımlar yapmak gerekir. Bu dönüşüm sürecinde önce inanç, uyum ve sabır gerekir. En önemlisi de insana yatırım ve eğitim şart. Başarılı olmak için herkese uygun kurumsallaşmak gerekir. Ayrıca ortak akıl ve danışmanın iletişim becerisi de çok önemli” şeklinde konuştu.

Şirketlerin dijitalleşmesi verimliliği arttırır”

Dijital Ekonomi ve Yeni İş Modelleri başlıklı konuşması ile şirketlerin dijitalleşerek daha verimli çalışabileceklerini belirten Muharrem Gezer, şunları aktardı: “Dijitalleşme sayesinde zaman daha verimli kullanılır. Özellikle dijital pazarlamanın önemi çok büyük. Dünya nüfusunun yüzde 53’ü sosyal medya kullanıyor. Bu sayı her yıl yüzde 13 civarında artıyor. Yani her yıl 490 Milyon kişi sosyal medya kullanıcısı, dijital medyaya katılıyor. Ayrıca küresel e-ticaret ekonomisi pandemi dönemde büyük artış gösterdi. Dünya genelinde internete ulaşım yüzde 59, 5 civarında. En çok kullanılan sosyal medya mecraları ise sırasıyla Facebook, Youtube ve Messenger’dır. Dünya nesneler konuşturan dijitalleşmeye doğru gidiyor. Bir diğer önemli konu ise dijital dönüşümdür. Dijitalleşmede sistem, doğru bilgi yüklemesi ile bizi yönlendiriyor. Ayrıca dijitalleşmenin hız, esneklik verimlilik, uyarıcılık gibi faydaları da mevcut. Dijitalleşmenin 5 temel bileşeni vardır. Bunlar, Müşteri deneyimi, profesyonel esneklik, kültür ve liderlik, etkin iş gücü ve dijital teknoloji ve entegrasyondur.” (MERVAN SAK)

 Kaynak: http://gaziantepdogus.com/haber/sirketlerde-kurumsallasma-ve-dijitallesme-sart-haberi-25076.html